Mistrovství republiky 2018 – Frýdek-Místek – po dramatickém vyvrcholení pojede na MS Lukáš Podpěra!
  • 63

By SIscurge

Mistrovství republiky proběhlo ke konci minulého týdne (28.6. – 1.7.) ve středisku volného času Klíč v Místku. Zrekonstruované vrchní patro budovy poskytlo důstojné útočiště pro naši špičku a občerstvení zajištěno organizátory turnaje z MR udělalo opravdu příjemnou záležitost. Diváci si také přišli na své: všechny partie byly přenášeny na KGS a záznamy lze najít v tabulce níže.

V prvních dvou kolech se vyznamenal Jan Šimara, který přesvědčivě porazil své soupeře o titul Ondřeje Krumla a především Lukáše Podpěru. Pro Lukáše však turnaj neskončil. Pokud by porazil všechny své ostatní soupeře a Jan Prokop udolal v posledním kole Jana Šimaru, zvítězil by Lukáš v nerozhodné situaci na nejvyšší poturnajový rating. Lukášovi se jeho část úkolu podařila takřka o prsa japonské běžkyně. V sobotu porazil oba nebezpečné soupeře Jana Prokopa a Ondřeje Krumla tím nejtěsnějším rozdílem: o půl bodu. Stále však neměl vyhráno. Jan Šimara byl zdánlivě ve své životní formě a mnozí si mysleli, že turnaj dotáhne do úspěšného konce. Partie proti Janu Prokopovi se mu však vůbec nevydařila. Začala ztrátou dvou klíčových kamenů ve schodech a po celopartiovém klopýtání byl Šimara nucen kapitulovat. První tři hráči tak shodně zaznamenali jen jednu prohru a konečné pořadí bylo rozhodnuto ratingem:

  1. Lukáš Podpěra
  2. Jan Prokop
  3. Jan Šimara

Kompletní výsledky  / Foto

1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. Σ bodů Konečné pořadí
1. Michal Timko 2-dan X  0  0 0 0  0  W+R  0 1 7.
2. Jan Prokop 6-dan W+R X B+33,5 0 B+10,5 W+R B+R B+R 6 2.
3. Ondřej Kruml 5-dan B+R 0 X 0 W+9,5 0 W+R B+R 4 4.
4. Lukáš Podpěra 7-dan W+R  B+0,5  W+0,5 X B+R 0  B+21,5 B+18,5 6 1.
5. Petr Cipra 3-dan B+R  0 0 0 X 0 W+R  W+R 3 5.
6. Jan Šimara 6-dan W+13,5 0 W+R B+R B+14,5 X B+R W+R 6 3.
7. Ondřej Kachyňa 3-dan 0 0  0 0 0 0 X  W+R 1 6.
8. Tereza Kotowski 1-dan W+5,5 0  0 0 0 0 0 X 1 8.

Živé přenosy budou probíhat na KGS na účtech MCR2018a/b/c/d

Mistrovství republiky se bude odehrávat již na konci měsíce června, konkrétně od 28. 6. (čtvrtek) do 1.7. ve Frýdku-Místku. Velké díky patří organizátorům Michalovi Zubalíkovi a Petrovi Valáškovi, kteří byli schopni na poslední chvíli MR zařídit. Organizátory může těšit, že všech osm kvalifikovaných potvrdilo svou účast. Prestiž mistrovství tedy setrvává.

1. utkání 28.6 10:00 1-8 2-7 3-6 4-5
2. utkání 28.6. 15:30 8-5 6-4 7-3 1-2
3. utkání 29.6. 9:30 2-8 3-1 4-7 5-6
4. utkání 29.6. 15:00 8-6 7-5 1-4 2-3
5. utkání 30.6. 9:30 3-8 4-2 5-1 6-7
6. utkání 30.6. 15:00 8-7 1-6 2-5 3-4
7. utkání 1.7 9:30 4-8 5-3 6-2 7-1


Startovní listina by se dala dle ratingu rozdělit do dvou skupin, obdobně jako na MR párů.

První skupinku vede s odstupem Lukáš Podpěra (rating 2641), následován chumlem tvořeným z Jana Prokopa (2534), Jana Šimary (2532) a Ondřeje Krumla (2529). Po značném ratingovém skoku přichází rivalské duo Petr Cipra (2278) a Ondřej Kachyňa (2272), pronásledováni Michalem Timkem (2181). Mistrovskou skupinu uzavírá Tereza Kotowski (2070), která se na MR kvalifikovala poprvé a zároveň jde o první ženskou účast od roku 2013. Tenkrát bylo něžné pohlaví zastoupeno Janou Hricovou a přesto, že ve skupině plné danových hráčů nevybojovala ani bod, nikdo z přítomných nezapomene na její dramatickou partii proti Vláďovi Daňkovi. Vzhledem k Terčině formě z poslední doby (porážka výše zmíněného Ondry Kachyni v Písku) očekáváme obdobná příjemná překvapení.

A kdo vyhraje MR? Velký ratingový odstup našeptává jasnému vítězství Lukáše Podpěry, ale v redakci cítíme i jiné možnosti.. Jan Prokop již v minulosti vícekrát dokázal, že v důležitých zápasech u něj nehraje rozdíl ratingu žádnou roli a duo Šimara-Kruml, které se překvapivě rozhodlo vyrazit na letošní go kongres, také představuje nebezpečí. Obzvláště pak Šimarova hra v Písku a jeho projev za gobanem naznačoval návrat dávno ztraceného mistra!

Rozhodně si nenechte ujít přenosy z místrovství. České go je silné a bitvy za gobanem stojí za sledování!

.

Odpověď

63 Komentáře(ů) u "Mistrovství republiky 2018 – Frýdek-Místek – po dramatickém vyvrcholení pojede na MS Lukáš Podpěra!"

avatar
Seřazeno dle:   Nejnovější | Nejstarší | Nejvíce hlasů
Tereza Kotowski
Člen

To by mě pak zajímalo, jaký byl na mě kurz 🙂

Hidoshito
Admin

Zaslechl jsem, že Gortuna krachuje, takže letos určitě ne.

Jinak to vypadá na výsledkovou nudu, “chumel” se rozcupuje mezi sebou, Lukan se jim z vršku vysměje, Kachna s Cipřišem se zapotí s Terkou (zároveň vybouchnou s Tymakem) a hurá domů. 😀

Tomaszlatko
Host

Bude přenos?

Michal Zubalík
Admin

živé přenosy budou začátek tak do 45 minut na KGS. kamery nejsou.

Hidoshito
Admin

Hmm, Scurgeovi to proti Písovi tradičně nesedlo. 🙁 Tak aspoň Terka udělala radost!

Hidoshito
Admin

Pixer je, zdá se, ve výtečné formě a jde si pro svůj premiérový titul! Nějak jsem ale nepochopil, co tam Lukan dohrával? Buď nějaká chyba v zápise, nebo brutální prasba až do posledního dechu. 😀

Decros
Host

wooow :O gratulace Písovi! 🙂

SImikin
Host

V Písku to nešlo, ale moravská aura s Frýdeckým základem dělá Šimiboye neporazitelným 😀

Brona
Host

to je tim moravskym vzduchem asi, vane z Beskyd. At se Pisovi dari, vzdyt tenhle titul mu chybi do jeho bohate sbirky 🙂

Vlada
Host

Dnes Lukan 2x o půl bodu, se štěstím ještě nemá titul ztracen beznadějně. Pokud by Písa zítra prohrál, vyhraje Lukan na rating.
Ale Písa to má ve svých rukách, Lukan se může jen dívat.

Hidoshito
Admin

Oceňuji, jak tady Písa hraje, fakt se na to hezky kouká. Takový velmi funkční klídek. 😉 Ten první titul si opravdu zaslouží, tak doufám, že to zítra doklepne!

Btw. to kritérium s ratingem už by se mělo konečně zrušit. Omino hraje zítra vlastně jen za Lukana, sám na titul nedosáhne, i když by na něj měl mít taky právo, pokud zvítězí.

Vlada
Host

Kritérium s ratingem se nemůže zrušit, protože nemáš jak rozhodnout pořadí. Nechal bys ty 3 hrát další kolo? A když se znovu porazí cyklicky, ještě další?
Napadá mě ale 1 možnost: Výhra o půl bodu je neplnohodnotná výhra, dal bych za ni 0.95 .

Ales
Host

Vlado, a co kdyz jeden hrac vyhraje 2 partie o 0.5 a 2.5 a druhy hrac dvakrat o 1.5. Zaslouzi si ten druhy opravdu lepsi umisteni? Nebylo by lepsi brat (jako pred 30-40 lety) soucet bodu, o ktere dany hrac sve partie vyhral/prohral. Klidne by se to dalo pouzivat jako posledni kriterium pri vzajemenem porazeni nekolika hracu pouze pro vzajemne partie mezi nimi a s tim, ze vyhra o vic nez 10 bodu se bude pocitat jen za 9.5.

Hidoshito
Admin

To už mi přijde spravedlivější i los, aby byli po celou dobu “ve hře” všichni, popř. dodatečné blitzky, jak už se jednou rozhodovalo na profi-kvaldě.

Dokud je MS stále jen společenský festival, nemusíme tam nutně vysílat toho s dlouhodobě lepší výkonností. Naopak je spíše žádána nová tvář (překvapení), z tohoto pohledu by bylo lepší rating úplně otočit (jak kdysi navrhoval Kuba) a upřednostnit při zacyklení nejnižší rating. Když už. 😉

EDIT: Skóre mi přijde podobně randomové jako los, ba někdy i horší viz třeba úlet Scurge s Ominem. 😉

Michal Zubalík
Admin

Na turnaji se to taky řešilo jak se tomu zacyklení vyhnout nebo jak rozhodnout-potencionálních možností je spousta… Co se týče cenového fondu tak já budu dávat nový návrh na dělení cen pro MR-spravdlnější a i ti slabí si něco odnesou….(který měl zatím dobrou odezvu tady)

Co se týče zacyklení tak zajimavé by mohlo být třeba řešení dodatečného pavouku (občas se hrávali takové turnaje v Asii kor-Čína-Jap, aspoň v jednom GW jsem to měl 😀 ). Takže losem se určí kdo jde rovnou do “finalé” a hráli by se rychlejší partie třeba 20 absolut. Bohužel je zde problém a to hlavně z časového hlediska že pro organizátory se turnaj prodlouží až do večera a to i včetně hráčů.

Další možnost- když ratingově silnější prohraje na nad slabším tak by “měl skončit pod tímto slabším hráčem v hodnocení- tím pádem pak ten druhý zápas rozhodne vzájemná partie. Akorát to nejvíce znevyhodňuje nejsilnějšího hráče.

Vlada
Host

Jsem pro. Když už rating, tak nejslabší bere vše. Překvapení se musí podporovat. A kromě toho ten nejslabší podal (relativně) nejlepší výkon.

Hidoshito
Admin

Tak prachy se můžou vždycky rozdělit rovným dílem, tam žádný problém nevidím a určitě by to bylo férové. Jde o ten titul a komu připadne možnost reprezentovat na MS. V rámci reprezentace na (stávajícím) MS by mi los ani trochu nevadil, ostatně je to běžná praxe i na MEJ, kde se zacyklením bojovat nemusí. Ovšem aby byl nositel titulu *Mistr republiky* vylosován, to už se mi samozřejmě trochu příčí. 🙂

A co se týče bleskovek, pořadatel musí být na tuto eventualitu připraven a pár hodin navíc nad rámec turnaje si vyhradit. Podobně jako na Baronovi, kde hrozí prodloužení o jedno kolo.

Hidoshito
Admin

Pak je samozřejmě ještě jedno řešení, navždy opustit “round robin” a přejít na můj oblíbený formát “skupiny+playoff”. Turnaj se tím dokonce zkrátí na celkových 6 kol a všech 8 míst se vyřeší bez pomocných kritérií (jako na Grand Slamu). K zacyklení může samozřejmě dojít v těch čtyřčlenných skupinách, ale tam jde jen o nasazení do pavouka, takže pomoc ratingu by zde nikterak neškodila.

Brona
Host

a co pripadna kompromisni , trosku hybridni, nadstavba? Kdyz se 3 zacykli, tak se spodek odsekne a muzou se jim rozdat ceny. U tech prvnich 3 se pak sehraji matche, kde jiz skore bude dulezite, aby rozseknulo dalsi zacykleni. Jedna se o dva zapasy, kdyz se jim zkrati cas (30 min kazdy + drasticke byoyomi) a zabere to max tim padem 1 cele bonusove kolo navic. Vim, ze organizacne je to problem, ale zvladnutelny podle me (staci 1 mistnost, zbytek uz se muze uklizet atd…)
I toto drasticke prodlouzeni je lepsi nez rozhodnuti od stolu ratingem, rozhodne zajimavejsi a ferovejsi. Vemte si priklad z hokeje NHL (3 na 3 v prodlouzeni, hodne se rozhoduje prave tehdy a ne v penaltach).

Nebo teda v pripade zacykleni, jak tu pisi mnozi, rozhodnout naopak mensim ratingem. Ja jsem proti ratingu dlouhodobe, aby rozhodoval jednotlive turnaje.

Tomáš Kruml
Host

Co se týká nominace na MS a na Korejský turnaj, já si myslím, že bychom měli přejít na bodový systém běžný v Evropě, který dá i hráčům ze širší špičky šanci se kvalifikovat a zejména mladým hráčům může hodně zvýšit motivaci k tréninku a objíždění turnajů.

Miloš Podpěra
Člen

Je mi trošku smutno ze zdejší diskuze. Pravidlo o ratingu, jakkoliv neobvyklé (mně se taky moc nepozdava) , platí snad 10 let či více. Někteří z diskutujících seděli i ve Výboru a měli možnost jej ovlivnit. PROČ se začíná diskutovat až nyní, kdy “dolehlo” na favorita některých diskutujících? Trochu divné. Místo toho se i oficiální zdroje čAGO (fb, goweb) tváří, jako by MR ani nemělo oficiální vysledky!
Za mne gratulace novému mistrovi ČR !

Miloš Podpěra
Člen

OPRAVA: Na fb to je, Cukrberk mi to tady v Holandsku 4 hod tajil.

Vlada
Host

Neberte si to osobně, Miloši (a případně Lukane). Byl to dnes nejtěsnější výsledek MR jaký pamatuji a nevzpomínám si, že by někdy rating určil mistra. Tak je pochopitelné, že je o tom řeč až teď.
Výsledné pořadí bylo i na gowebu pár minut po skončení partie.

Hidoshito
Admin
Miloši, o tomhle se diskutuje už asi třetí mistrovství po sobě, akorát možná poprvé takhle veřejně na Gowebu. Minulé dvě MR to Janek s Lukanem čistým štítem odvrátili, ale teď to konečně nastalo v reálu posledního kola, kdy byl adept na titul (Janek) předem vyřazen z boje. Lukan si těmi půlbodovkami titul poctivě vybojoval a nikdo mu ho nevezme, o tom žádná! 🙂 Na druhou stranu to naplno demonstrovalo, že rating je v případě zisku titulu (potažmo postupu na MS) dost necitlivé kritérium a určitě by nebylo na škodu zvážit změnu. Předně by si to měla vyříkat špička, které se to týká nejvíc, aby každý rok nemusela čelit stejnému problému. No a určitě nejsou na škodu i ohlasy diváků, kteří sledují partie a fandí. Taky pro ně se to mistrovství hraje a přenáší! Za mých časů ve výboru, pokud si dobře pamatuji, se snižoval počet účastníků MR z 10 na 8, což byla dost velká změna. Teď se ukazuje, že to bylo ku prospěchu věci, protože silných hráčů výrazně ubylo a třeba 2-dan už nemá problém se kvalifikovat do té zeštíhlené skupiny, což dříve bývalo složité i při deseti místech. Nepřijde mi tedy nic špatného na tom, když se v éře stabilní (a celkem vyrovnané) trojice Podpěra, Prokop, Kruml, kterou občas doplní Hora nebo Šimara, diskutuje hrozba zacyklení a nešťastného pomocného kritéria ratingu. Kdy jindy, než pravě teď, by se měla řešit změna, která by tohle nějakým způsobem napravila? Další věc, s kterou jsem se loni potýkal osobně, je, že round robin ubírá na atraktivitě turnaje předem daným vylosováním. Pomyslné finále dvou nejsilnějších hráčů (popř. jiný šlágr) se odehraje třeba hned v úvodních kolech a pak už není pořádně o co hrát. To je pro mě další dobrý důvod, proč uvažovat o změně a vydat se cestou, kdy se 1.… Read more »
Miloš Podpěra
Člen

Hidoshito: tak znova – já z celého systému MR také nejsem nadšen. Za mého působení ve výboru se mj. snižoval počet hráčů z 10 na 8. Větší změna pravidel neprošla. Poturnajovy rating je v našich řádech globalni pravidlo v případě, když dojdou všechna ostatní kriteria. Bleskovkovy rozstrel mi připadá jako skvělý napad, technicky vzato lze hrát do rozhodnutí až do vyčerpání (viz NHL).
Na round Robin mám také svůj názor – viz např. můj hrací systém na MR žen. Pokud se diskutuje už 3 roky o změně, a nic se s tím nedělá, tak mi připadá poněkud nekorektni to ventilovat výše uvedenými způsoby.
MR se zkrátka hrálo podle platnych pravidel pro rok 2018. Nic nebrání je zmenit.

Vlada: Na gowebu je pouze vyplněna výsledková tabulka. Nikde nevidím žádnou TZ, kterou bych mohl prolinkovat.

Ales
Host

Vlado, pokud si pamatuji, rating urcil mistra i drive. Pokud me pamet neklame, stal se takto mistrem Ondra Silt.

cung-fou
Host

Předně gratuluji Lukanovi k titulu! Má teda pořádně odřené uši, ale má ho právem. 🙂

Jinak také si myslím, že to pravidlo není dobré a to prakticky od té doby, co se zavedlo. Např. tady to pravidlo mohlo paradoxně stát Lukana titul. Kdyby Janek (nebo kdokoli jiný v podobné situaci) ztratil motivaci, protože už neměl šanci na titul, tak to taky mohl odplácat a Písa by to měl o mnoho snazší.

Ano, už odedávna říkám, že by měl tedy vyhrát ten s nejmenším ratingem a již odedávna mi bylo celkem logicky oponováno, že pro toho nejsilnějšího to je odměna za celoroční výkonnost. Je to vážný a seriózní argument, ale i tak bych preferoval slabšího. Ale to je spíš můj osobní postoj. Ovšem i to může vést ke ztrátě motivace před posledním kolem pro jednoho z těch tří.

Myslím, že nejlepší by byla ta bleskovka (podobně jako v šachách, ačkoli tam je to jen mezi dvěma hráči). Akorát, že tam se vždy říkalo, že by se to mohlo zase zacyklit a jelo by se zase od znova. Ale započítat do toho to skóre, je myslím dobrý nápad.

Tak a teď jsem zvědav, jestli to tady budeme za rok řešit zase. 🙂

Laman
Editor

přidám se k diskuzi. samozřejmě záleží, co je účelem MR. kdyby šlo o to vybrat nejsilnějšího hráče, může se titul udělovat hráči s nejvyšším ratingem. rating jako pomocné kritérium je fér a jen nepatrně posouvá výsledky směrem k tomuto “ideálu”.

ale když už se rozhoduje turnajem, je to divácky i hráčsky poněkud neuspokojivé kritérium. z toho hlediska je nejlepší dodatečné playoff (nebo změna systému na nějakou vyřazovací variantu). výsledky se rozhodnou na desce a na konci turnaje.

pokud nechceme turnaj protahovat, napadá mě ještě jedno kritérium: cykly se seřadí od vítěze poslední po vítěze první sehrané partie. místo ratingu rozhoduje předturnajová loterie (tahání čísel). výhoda: více relevantních partií. nevýhoda: hráč je nespravedlivě postižen za časné partie s vyrovnanými soupeři.

Hidoshito
Admin

Ještě doplním, že někdy se to zacyklí i dole, kde tedy nejde o medaile a letos nešlo ani o ceny, ale v předchozích letech se braly peníze i tam. To jen abychom se pak z těch bleskovek nezbláznili. 😛 A taky je nevýhoda, že rychlé hry nelze přenášet, maximálně snímat kamerou. Vyvrcholení turnaje bez diváků by bylo hodně smutné.

Tomek Viítězslav
Host

Co takhle brát při zacyklení kvalifikační body. Znamenalo by to ale, že i mistr republiky by se musel znovu kvalifikovat a neměl by přímo zajištěnou účast.

Miloš Podpěra
Člen

K navrhovaným změnám: máme (ještě ?) Komisi silných hráčů, řekl bych, že kvalifikovaný názor na změnu by mohl přijít právě

Laman
Editor

Tomek Viítězslav: dobrý nápad. respektive namísto bodů brát pořadí v kvalifikaci. a mistr má implicitně první kvalifikační místo.

Hidoshito
Admin

Nemyslím si, že by kvalifikační body (nebo skóre) byly lepším kritériem než současný rating. To vidím jako změnu k horšímu. 🙁

Komise silných hráčů po mém konci ve výboru, myslím, brzy zanikla. Ale určitě existuje nějaká skupinka v rámci PGETC a ve výboru má repre na starost Scurge.

Vlada
Host

Nevím, jestli to je tak dobrý nápad. Loňský mistr bude mít přesně stejnou výhodu jako teď ten s nejvyšším ratingem.
Zaměřil bych se na myšlenky Hidoshita.

Vlada
Host

než jsem to napsal, Půlčík byl rychlejší

cung-fou
Host

Souhlasím s Půlčou a Vláďou, také kritérium kvalifikačních bodů vidím jako změnu k horšímu. Z přednesených nápadů se mi zatím jeví nejlepší kratší partie/bleskovky s pomocným kritériem v rozdílu bodů. Nižší umístění bych možná nechal podle ratingu, ať už by to bylo tak, že vyhrává ten s největším ratingem, nebo ten s nejmenším. Je přeci jen rozdíl, jestli rating rozhoduje o titulu, nebo o tisícovce plus nebo mínus. I když teoreticky by i rozhodnutí o druhém místu mohlo být důležité, kdyby třeba mistr zrovna nejel na MS. Tak to je taky ke zvážení. Možná by nebyl problém, kdyby bleskovky nakonec rozhodovaly i o nižších místech. Pamatuji si, že i když jsem vždy na MR bojoval ve druhé půlce, tak mi záleželo na každém místě

Především by se k tomu ale opravdu měli vyjádřit ti silní hráči (a ne jen někde na webu), ať už komisi mají, nebo nemají. Třeba jim to vyhovuje tak, jak to je. 🙂

Tomek Vítězslav
Host

Já nic nenavrhuji, dál jsem to jen jako námět k přemýšlení.

Obecně se mi nějaké určování pořadí podle nějakých pomocných kriterií ( SOS,SOSOS,SDOS atd) nelíbí. Přece nemůžu (nebo jen částečně) za to, že můj soupeř třeba z 1.kola uhrál nulu a tím pádem mi zkazil umístění. Jako jediné kriterium beru vzájemnou partii, ale tu v mnoha případech nelze brát. Pokud nejde o turnaj typu MR, pak bych klidně cenu dělil rovným dílem. Tak je to třeba v golfu, kde sice je roztřel v případě rovnosti o 1. misto, ale jen tam. Pokud je vítěz jasný a druhý měl dostat 100 000 a třetí 80 000 a jsou tam 2 hráči se stejným výsledkem, tak každý dostane 90 000 a žádný roztřel se nekoná.
Na letošním MR se hráčí na 6.,7.,8. místě taky zacyklili, takže kdyby tam byla nějaká cena třeba jen za 6. místo, tak bych ji dělil 3 a dal příslušný díl všem třem a u všech třech bych dal, že skončili na 6. místě.

Nějaký systém play off se mi taky obecně nelíbí ( a to ani třeba v hokeji nebo fotbale). Aby o úspěchu či neúspěchu rozhodoval jeden zápas, tak mi to příjde dost kruté. Jsem spíše příznivcem dlouhodobější soutěže, kde se musí prokázat výkonost ve více zápasech a ne v jednom a vůbec mi nevadí, že je třeba před posledním kolem rozhodnuto. Tomu se dá předejít tím, že se nebudou losovat start. čísla, ale nasazovat tak, aby dva ratingově nejsilnější hráči hráli třeba v posl. kole.

Hidoshito
Admin

V tom s tebou Víťo souhlasím, že je možná kruté, když o úspěchu/neúspěchu rozhoduje jedna hra. Ale je třeba si uvědomit, že i v round-robinu často rezhoduje jediná hra.

V našem goovém knockoutu se nevypadává, hraje se o 3., 5. a 7. místo, takže ta krutost je podstatně snížena a nikdo jiný za tebe nic neuhraje, což je bezesporu plus. Za naprosto jasného mistra (a další místa) bez pomocných kritérií to, myslím, určitě stojí!

Samozřejmě budu plně respektovat, když to špička zavrhne a takhle si to o titul chtít rozdat nebude. Já jako fanoušek však toužím “po krvi” a nelíbí se mi, když musíme přidělovat medaile podle ratingu.:)

cung-fou
Host

Play-off se mi taky moc nelíbí. Už je na ME (tam především kvůli mimoevropským účastníkům), v kvalifikaci na “korejské MS”, v Baronovi, tak aspoň Mr by mohl vyhrát ten, kdo vyhrál nejvíc zápasů a ne ten, kdo si schoval nejvíc psychických sil nebo štěstí na play-off. Když už play-off, tak jedině na víc zápasů, jako je tomu u titulů (aspoň v závěrečných fázích).

Hidoshito
Admin

Kubo a proč myslíš, že to tak je? Přece aby nemusely rozhodovat žluté karty, ratingy, blitzky a další dodatečné věci, které napravují patovou situaci. 🙂 Což o to, já byl dříve velký fanoušek mistrovství, kde hraje každý s každým (ještě toho devítikolového). Doba však pokročila, čas neúprosně pádí, tak není důvod se zdržovat.

cung-fou
Host

Tak u ME tomu tak je myslím především proto, že tam Evropany drtili Asiati, takže bylo třeba je oddělit, ale zároveň nechat částečně pohromadě, u poháru korejského velvyslance je to podobné a Baron má prostě vzor v bojích o titul v Asii. Ovšem i tento systém by byl pro MR lepší než knockout na jeden vítězný. Jak říkám, když by mělo o titulu rozhodovat play-off, tak minimálně semifinála a finále aspoň na dva vítězný.

Radek Nechanický
Host

Osobně na kritériu “vyšší rating” v systému každý s každým nic špatného nevidím. Je v rukou každého hráče, aby vyhrál všechny partie a tím eliminoval jakákoliv další kritéria pořadí.
Pouze by stálo za zvážení změnit pravidla losování tak, aby se nejvýznamnější partie odehrály až v posledních kolech turnaje.

cung-fou
Host

Onehdá na MR v Mokré-Horákově se mluvilo o tom, že by se mohlo hrát obráceným Švýcarem, tzn., že v prvním kole by se losovalo náhodně a pak by se dávali hráči s více body na hráče s méně body. To mi přišlo zajímavé. Souhlasím, že by to prospělo dramatičnosti MR.

Radek Nechanický
Host

Nikomu není bráněno v tom, aby si vysoký rating sám vybudoval a tím využil kritérium “nejvyšší rating” ve svůj prospěch 🙂

Lukan
Editor
Tak uz se zacala vyjadrovat spicka, tak myslim, ze prisel cas, abych se vyjadril taky. Zaznelo tady mnoho zajimavych navrhu, ale i nesmyslu. Nejprve bych chtel jednoznacne odmitnout kecy o tom, ze MS je festival a meli by se tam reprezentanti tocit, to je absolutne spatny pristup. Na MS ma jet vzdy ten nejsilnejsi bez jakekoliv rotace (tzn. vitez MR). Bodovy system je socialismus a naopak mlade hrace limituje, ne motivuje. A opravdu bych nerad, abychom dopadli jako treba Svycari, kde muze hrac jet na MS pouze jednou za ctyri roky. Prave tyhle zeme MS (a KPMC) jednoznacne diskredituji. Je mi jasne, ze moje vitezstvi si moc lidi nepralo, “ze pry to ten Lukan stejne vyhraje jeste mnohokrat”, ale uz mi neni 18, jako kdyz jsem vyhral MR poprve… Ale dobra, souhlasim, ze pro me by z pohledu divaka tez bylo nudne, kdyby zvitezil ten papirove nejsilnejsi. Take mam rad prekvapeni, ale opravdu bych je nepodporoval za kazdou cenu a preferovat nejnizsi rating je nesmysl. Jednoznacne souhlasim s Radkem, ze nikomu nebrani si vybudovat vyssi rating – aspon na nem konecne zacne silnym hracum vice zalezet a uvedomi si, ze zadna partie by se nemela vypustit. Pokud tedy pravidlo o nejvyssim ratingu nekomu vadilo, tak jednoznacne souhlasim s tatou – proc se s tim nic nedelalo? Po cteni komentaru v prenosech a zde jsem nabyl dojmu, ze jsem diky tomuto pravidlu titul snad ukradl jinym. Nicmene, nejvyssi rating uz rozhodoval nekolikrat. Na MR konkretne v roce 2006 (jak zminil Ales) a take na MR zen nekolikrat o postupu ze skupin. Nevzpominam si, ze by nekdo protestoval… Videl jsem tady i zminky zapojit do pomocnych kriterii skore, to me velmi rozesmalo. System opirajici se o rozdil ve skore ma patentovany pouze jeden turnaj – Go to Innovation v Berline. 😀 Pro… Read more »
Radek Nechanický
Host

Nemyslím si, že bleskovka je vhodná jako rozstřel pro MR. Je to potom úplně jiná hra. A i tak je velmi pravděpodobné, že nebude stačit jen jedna série partií a turnaj se protáhne do dalších dní. Nešťastné je i to, že v případě bleskovek není možné standardně přenášet finálové partie.
Systém každý z každým s pomocným kritériem “vyšší rating” zohledňuje jak aktuální výkonnost, tak i dlouhodobou výkonnost hráče, což považuji za správné.

Hidoshito
Admin
Lukane, nezlob se na mě, ale každý rok tady pravidelně kritizuješ losování MS, čímž jen potvrzuješ ono “festivalové” ražení turnaje. A jak sám píšeš, každá země se snažila vyjít vstříc japonským pořadatelům trochu jinak, aby ten šampionát ještě víc okrášlila novými tvářemi. Většinou tam Česko bojuje o Top 10, ale občas i právoplatný mistr skončí na 34. místě, stane se. 😉 Každopádně se to pravému mistrovství světa (=turnaji těch nejsilnějších) ani zdaleka neblíží! Z tohoto pohledu bychom určitě nijak nevykrváceli, kdybychom vyslali někoho díky nižšímu ratingu. Ostatně nejen ratingově předvede nejlepší výkon z těch tří pravě on, když už si na ratingu chceme opravdu ujíždět. 😛 Ani nemusíme být velkými fanoušky překvapení, pocitově to tak vždycky bude. Když favorit zaváhá a dostane se přes soupeře pouze ratingem, pachuť tam vždycky zůstává. Opačně už je to přece jen jiné, protože favorit prostě nesplnil svou úlohu. Ale to jsem velmi odbočil…, já nechci, aby rozhodoval o titulu rating v jakékoliv formě, jen poukazuji, proč je pro mě nižší rating o malinko přijatelnější kritérium než vyšší. Prostředního to bohužel stejně neřeší. S tím poukázáním na pobávkové MR žen jsi mě opravdu dostal. U toho by mi nevadilo, i kdyby se celé hrálo rovnou bleskovkama a losovalo ententýky dva špalíky, takže snad pochopíš, proč jsem tehdy neprotestoval. Nic proti ženám samozřejmě! 😉 Je to prostě jedno z vedlejších mistrovství a řídí se podle aktuálního řádu ČAGo. A jak i Miloš potvrdí, byl jsem od začátku velkým příznivcem systému pro 8 žen, s kterým před lety přišel a začalo se tak hrát – tedy skupiny+zkrácený knockout! Že na něj kvůli nedostatku žen obvykle nedojde, za to opravdu nemohu. A rok 2006 bylo období před první a zároveň poslední (řádnou) duševní olympiádou v Pekingu, kdy se ještě řešily nominace ČR na mezinárodní akce, které neměly svou… Read more »
Radek Nechanický
Host

Pulčo, pořadí MR a nominace na MS jsou dvě rozdílné věci. Nominace na MS se může, pokud je to v zájmu ČAGo, řídit nějakým dodatkem jako třeba dvakrát za tři roky apod.(nevím, co v současné době platí). Ale pro systém a pořadí MR by měla být pravidla určená dlouhodobě a pokud možno jednoduše. Používat kritérium “nejnižší rating” považuji za blbost. Proč trestat hráče za to, že je dlouhodobě dobrý? To bychom mohli dělat MR handicapově a mělo by to podobný efekt 😀

Hidoshito
Admin

Radku, já nechci vůbec žádný rating, ale jednoduchý knockout! 🙂

Mimo to jsem se snažil vysvětlit, že nižší rating pro mě znamená “aktuálně lepší výkon na MR” a s ohledem na festivalové MS je pro mě přijatelnějším kritériem. Že je to pro tebe blbost, rozporovat nebudu. Titul a účast na MS záměrně nespojuji, jen o tom šla řeč…
Dlouhodobá výkonnost je v pořádku, pak si ale můžeme ušetřit starosti a na MS (či kamkoliv jinam) vysílat ratingovou jedničku bez ohledu na MR, tam ať se hraje čistě jen o titul.
Trochu hloupé ale je, když mistra republiky určíme na základě toho, že měl lepší výsledky třeba v loňském roce a ne v tom aktuálním, kdy se stane na základě vyššího ratingu mistrem. To není v současnosti náš případ (Lukan hraje líp než ostatní každý rok 😉 ), ale teoreticky se to v budoucnu stát může, když nebude na špici tak velký ratingový rozdíl. Dám hodně pitomý příklad 😀 : Mistrem republiky pro rok 2025 se stane Lojza, přestože v roce 2024 se mistrem ani nestal, ale jinak mu to celkem šlapalo a nahrabal si v té době dostatek ratingu, aby se udržel na špici i v době MR 2025 a mohl si dovolit zacyklení. Franta s Emilem hrají v roce 2025 podstatně lépe než Lojza, narozdíl od něj ratingově stoupají… (zacyklení neodvrátí), nicméně v roce 2024 byl o dost lepší Lojza, tak ať je tedy mistrem i pro rok 2025.

Této báchorce, bleskovkám a jiným vychytávkám bych se proto rád úplně vyhnul a měl krystalicky čistého mistra přes K.O.

Lukan
Editor

@Pulca: Ano, kritizuji losovani kazdorocne, ale to se kritizovalo i pred dvaceti lety a myslim, ze tenkrat by si nikdo nedovolil MS nazvat festivalem (nebo se to nedelo kvuli tomu, ze se letalo v business class japonskych aerolinek?). A nejsem si vubec jisty, zda nejmenovane zeme pristupovali na bodove systemy z duvodu vyjiti vstric poradatelum (pokud vubec nekdy rotace tvari zamerem poradatelu byla). Kazdopadne to bylo rozhodnuti velmi nestastne a mas pravdu, ze neucasti nejsilnejsich hracu MS ztraci na lesku. A doufam, ze u nas neni vule tomu prispivat, jinak to taky muze skoncit jeste hur nez 34. mistem…
Ja se jinak vubec nebranim zmene, nicmene si nemyslim, ze je vhodne je delat na mistech, kde nejsou potreba. Narazili jsme jen na kontroverzi s ratingovym pravidlem. Nekde vyse jsem cetl, ze divaci jsou dulezitym aspektem MR, coz je jednoznacne pravda a jak jinak by se jim lepe vyslo vstric nez dodatecnymi bleskovkami? Play-off by to kazdopadne urcite nebylo, protoze by se tim turnaj jeste zkratil, prestoze uz tak je dost kratky… Nicmene, tvoje bachorka s Lojzou a spol. me pobavila. 😀 Ale aby to pro zmenu nejaky takovy Lojza nevyhral diky jednomu nahodne podarenemu play-off – viz muj priklad se ctyri roky starou profi-kvalifikaci.

No a ohledne ratingu to docela pekne vystihl Radek v jubilejnim padesatem komentari pod timto clankem.
Btw. momentalne plati mirna rotace – ucast na MS dvakrat za tri roky (MS a KPMC nezavisle na sobe), pricemz se k tomuto omezeni, pokud vim, nikdy nemuselo sahnout.

cung-fou
Host

Anebo může být dalším kolo rapid, a kdyby nerozhodlo ani ono, tak bleskovky až do zblbnutí, když se Lukanovi (a možná i ostatním) skóre nelíbí. Navíc, stává se to maximálně jednou za deset let. 😉

Jinak koukám, že se tady v diskuzi docela pěkně zabydlela slova “blbost”, “nesmysl” apod. Tak jsem přemýšlel, jestli to přebít třeba “hovadinou”, ale pak jsem si řekl, že by mne zase někdo určitě přebil, a kdo ví, kde by to skončilo. 🙂

Radek Nechanický
Host

Pulčo, pleteš se. Lojza vyhraje MR až v roce 2027 a Emil dá v roce 2025 přednost golfu 🙂
S tím KO má Lukan pravdu. I mně se stalo kdysi na European Masters, že jsem jako nejslabší z 8 hráčů skončil druhý jen díky tomu, že jsem měl to štěstí a porazil v prvním kole Catalina, následně Medvěda a byl ve finále s Dinem. Určitě ale takový výsledek nepovažuji za objektivní.

Lukan
Editor

Mimochodem, kdyz jsme u tech novel, tak bych pro pristi MR zavedl odevzdani mobilu a podobnych zarizeni rozhodcimu pred zacatkem kazde partie. Uz je to naprosto beznou normou na Mistrovstvi Evropy, Grand Slamu, Profi-kvalifikaci ci Grand Prix Finale, tak proc by to nemohlo byt na ceskem MR? Ne, ze bych nase hrace podezrival z podvadeni, ale opravdu me urazi, ze si nejmenovani hraci u partie vytahnou mobil a zacnou si tam neco klikat. Jeden z dalsich nepeknych moresu, ktery se v posledni dobe zacal objevovat na ceskych turnajich…

SImikin
Host

@Lukan: mobily, v sachach bezne, souhlas
@nejnizsi rating jako vyhoda: nedava smysl podobne jako nejvyssi rating, treba ted ve fotbale by to bylo dobre funny 😀

Tomek Vítězslav
Host

Lukane, co se týká mobilu, jsem s tebou zajedno, ale myslel jsem si, že je to jen nešvar 15-ti,16-ti letých a mladších a ostatní jsou již “vychování”, ale asi ne. Nemám nic proti tomu, když si mobil položí na stůl a zaznamenává si tam partii,ale aby ho měl v rukou a neustále do něj čuměl, to mi fakt vadí ( a taky je nepodezřívam z podvádění).

Murkhach
Host

Ještě mě napadá k round-robinovi zavést arbitra (v dněšní době silných robotů by se pak dalo nechat všechny postižené zahrát proti Leele zero nebo nešemu podobnému a kdo uhraje nejlepší skóre tak je mistr)

cung-fou
Host

Nejlepší skóre je podle mne prohra vzdáním. 🙂 Ale do lidského MR bych počítače opravdu nemíchal.

cung-fou
Host

Pardon, samozřejmě výhra vzdáním soupeře. Nedokázal jsem se přeladit z té Scurgovo defétistické vlny. 🙂

LeeCho
Člen

Ale nápad originální, ne?

cung-fou
Host

To nepochybně. 🙂

wpDiscuz
Mistrovství republiky 2018 – Frýdek-Místek – po dramatickém vyvrcholení pojede na MS Lukáš Podpěra!